.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آفریقای جنوبی واردات نفت از ایران را قطع کرد

یک مقام رسمی آفریقای جنوبی اعلام کرد این کشور برای معاف شدن از تحریمهای آمریکا ، واردات نفت از ایران را تقریبا به طور کامل قطع کرده است .

به گزارش  رویترز ابراهیم ابراهیم ، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد  تا جایی که می‌دانم ، در حال حاضر نفت ایران به آفریقای جنوبی  وارد نمی شود و اگر هم وارد می‌شود مقدار آن ناچیز است .

آفریقای جنوبی یکی از دوازده کشوری است که وزارت خارجه آمریکا از آنها خواسته است تا واردات نفت از ایران را به شدت کاهش دهند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند .

وی تصریح کرد با این حرکت آمریکا موافق نیست اما دولت پرتوریا مجبور به تبعیت از آمریکا است چرا که در غیر این صورت مشمول جریمه و تحریم اقتصادی از سوی این کشور خواهد شد .

ابراهیم گفت آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور مستقل باید از هر کجا که می‌خواهد نفت خریداری کند ، اما در این مورد امکان انتخابی وجود ندارد . پیش از این جیمی مانی ، سخنگوی دولت آفریقای جنوبی به خبرنگاران گفت دولت پرتوریا هنوز درباره درخواست واشنگتن تصمیمی نگرفته است .

در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از 28 ژوئن اجرایی خواهد شد ، هر شرکت یا کشوری که به واردات کالا یا مبادلات مالی با شبکه بانکی ایران اقدام کند ، مشمول مجازات های مصوب دولت آمریکا خواهد شد . بر اساس این تحریم‌ ها کشورهای خریدار نفت از ایران برای واریز کردن پول نفت به حساب بانک مرکزی ایران با مشکل روبرو خواهند شد .

بر اساس این گزارش کشورهای تولید کننده نفت رایزنی با خریداران نفت ایران را آغاز کرده‌اند تا در صورت حذف احتمالی نفت خام ایران از بازار جهانی ، بتوانند سهم بیشتری از این بازار را به نفت خام تولیدی خود اختصاص دهند .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.